March 11

Vaaaai, tineretul din ziua de azi!

Săptămâna trecută, în timp ce instanțele supreme de pe internet se lamentau că Selly n-are ce căuta în DoR, ”unde o să ajungem?”, eu ziceam Mulțumesc! cu două mâini că cineva își bate capul și ne ajută să pricepem cine, unde, cum e și ce vrea ”tineretul din ziua de azi”.
Deci plecăciune, DoR, Irina și Cristi, cumpăr revista de când a apărut, dar mi-am făcut abonament pe chestia asta!

Mai ales dacă avem pretenția că suntem la curent cu cine sunt și ce vor consumatorii – actuali și viitori, subiectul e de mare interes. Poate fanii lui Selly & 5gang nu fac shopping azi (deși am auzit cazuri de copii care primesc sute de lei bani de buzunar), dar cu siguranța au deja ceva de spus atunci când părinții lor fac shopping pentru ei. Prin urmare, orice introducere în universul lor ar trebui sa fie aplaudată, nu blamată.

Urmăresc câțiva copii din ăștia sau creatori de conținut pentru ei, niste pagini și grupuri de FB, fix din motivul ăsta. Uneori mă și amuz, deși în majoritatea dăților nu mă dau pe spate cu stilul lor, dar știu că am de învățat din felul lor de a privi lumea altfel decât mine. Și mi-ar plăcea să facă asta cât mai mulți adulți și mai ales părinții. Nu cred că e ok să-i pui tableta, telefonul sau PS-ul în brațe și să nu-ți mai pese ce conținut consumă, dar pot să înțeleg că cititul sau operele clasice, inclusiv multe din programa școlară, nu au cum să li se mai pară cool pentru că realitatea lor are pur și simplu alte repere. În plus, diferența dintre noi și părinții noștri nu era atât de mare ca asta dintre noi și copiii de azi, așa că trebuie adaptare și minte deschisă pentru toată lumea.

Și-o recomandare!

În context, că de-aia m-am pornit la scris azi, vreau să vă zic de Psihotrop, și sper tare că sunt old news cu asta, că știți de el, părinți și copii, că tot a fost azi simularea la română.
Băiatul ăsta, Mihai pe numele lui, a pus pe ritm și rime câteva din operele literare care se studiază în liceu și mi se pare foarte tare ce-a ieșit. N-am apucat să le ascult pe toate, că am ales și eu dintre alea care mi-au plăcut mie mai mult, dar ce face el e analiza literară pe beat.

Naratoru-i omniscient și omniprezent,
La persoan-a treia, heterodiegetică, gen,
Focalizare zero, viziunea ‘din spate’,
Se creează iluzia vieții prin obiectivitate.
Moduri de expunere – au ponderi echilibrate:
Dialog, descrieri, narațiune – avem de toate
(Ion, de Liviu Rebreanu)

E-un roman interbelic încadrat în genul epic
Și este realist deoarece prezintă autentic
Prin personaje și prin reperele spațiale
O monografie a lumii pastorale.
(Baltagul, de Mihail Sadoveanu)

Comedia „O scrisoare pierdută” de I. L. Caragiale
Este publicată în „Convorbiri literare”,
E citită la Junimea și jucată la Teatru’
Național din București în 1884 (o mie opt sute-optzeci patru).
E-n genul dramatic, autoru-i pragmatic.
Specia predilectă e comedia, așa că, practic,
Ia toată realitatea politică la mișto.
Motiv literar – scrisoarea pierdută, ca la Edgar Poe.
(O scrisoare pierdută, I. L. Caragiale)

Și ce-mi place și mai tare e că spune la fieccare analiză din asta, pe youtube, că ”Pentru o mai bună înțelegere a materiei de Bacalaureat, recomand citirea integrală a operelor din programa școlară”. Dar, ca idee, cred că, dacă înțelegi și ții minte ce zice el acolo, ai luat măcar notă de trecere.

Găsiți aici canalul lui de YouTube și aici site-ul, unde sunt și o parte din versurile cântecelor.
Cu plăcere!

 




Copyright © 2014. All rights reserved.

Posted 11/03/2019 by ruxandra in category "Cântece şi încântări

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *