La BIZ SMS Camp-ul de la care m-am întors ieri, s-a vorbit destul de mult despre Cannes Lions, festivalul care răsplătește creativitatea în publicitate, PR, design de produs, presă, film, media, outdoor, radio, mobil și încă vreo câteva categorii. Anca Nuță tocmai revenise de acolo (găsiți pe ArtDarling un jurnal de festival, apropo) și a prezentat câteva chestii inspiraționale din speech-urile la care asistase, dar campanii premiate s-au regăsit în mai multe prezentări ale speakerilor de la BIZ SMS – o să mai povestesc despre evenimentul ăsta, un bob zăbavă!
Le știam pe majoritatea, remarcate încă de când au fost lansate, fiindcă încerc să fiu la curent cu ce se întâmplă (și) în domeniul ăsta. În primul rând pentru că sunt absolut sedusă de idei și creativitate și în al doilea rând pentru că majoritatea sunt campanii care mustesc de empatie. Nu în ultimul rând, pentru că sunt unele care aproape mă fac să plâng (a se vedea WestJet, de exemplu, sau seria reclamelor de Crăciun) – adică emoție all the way! Și emoția (autentică!) este bună, mai ales în relația brand-consumator!
Și anul ăsta au fost campanii faine premiate la Cannes, unele mai pe gustul meu, altele mai puțin. Și cum arhiva premianților este ???la liber??? pentru încă vreo câteva zile (până pe 12 iulie, ca să fiu mai precisă), vă recomand insistent să vă uitați la toate, iar pentru apetit am ales câteva campanii care mie mi-au plăcut mult, indiferent dacă au câștigat vreun premiu sau doar au fost pe lista scurtă.
Sunt, după mine, exemple cu multă creativitate, după cum zicea Gabi Lungu, care schimbă ceva în bine, după cum zicea Thomas Kolster, care au/generează și conținut, după cum zicea Bogdan Nițu, dar care au emoție și empatie, așa cum îmi place mie.
Cele mai multe sunt din categoria Brand Content & Creativity pentru că despre asta se tot vorbește în ultima vreme. Se vorbește mult, dar, cel puțin pe plaiurile mioritice, se face într-o măsură destul de mică!
Don’t die for me, făcută de Circus Grey pentru Vida Mujer:
The concert no one was waiting for, făcută de Fahrenheit DDB pentru BBVA (o bancă)
The Marathon Walker, făcută de Ogilvy Paris pentru Water for Africa
După cum vedeți, sunt povești care se referă la beneficiarii campaniei și la problema lor, nu despre ce face brandul sau cât e el de tare ci despre beneficiari. Și despre un brand care organizează un context în pune oamenii în centrul atenției și le dă o voce.
Jeff Bridges Sleeping Tapes de la Wieden+Kennedy pentru Squarespace (aici sunt extrem de subiectivă, fiindcă îmi plac toți cei trei protagoniști: actorul, clientul, agenția!)
805 Million Names, făcută de Forsman & Bodenfors pentru UB Food Programme, și pe care aș da-o de exemplu și la Genius Use of Media. Practic, Ibrahimovic a devenit outdoor-ul perfect pe care nimeni nu l-a putut ignora!
One Rand Man, făcută de King James Group pentru Sanlam, unul dintre cei mai mari jucători pe piața serviciile financiare în Africa de Sud. Din nou, tot despre conținut.
Project Akshar (Alphabets) – Graduating Blue-collar To White-collar făcută de FP7/DXB (McCann) pentru Smartlife
Blind Trip, făcută de Maruri Grey pentru Ministry Of Transportation And Tourism din Ecuador. OK, la asta mi-ar fi plăcut să știu și bugetul, dar, pe de altă parte, ce idee, nene! Mai multe detalii (și alte case study-uri) pe site la Grey.
Look At Me, făcută de Cheil Worldwide pentru Samsung
Intimate Words, făcută de Leo Burnett Mexic pentru P&G, respectiv Allways, brandul care a rupt anul ăsta cu campania Like A Girl.