February 9

Oscar 2020 – Nominalizări și favoriți

Să nu ne mai ținem respirația: nici o televiziune de la noi nu transmite Ceremonia de acordare a Premiilor Oscar anul ăsta, iar pe twitter și pe site Academia dă doar Red Carpet, să caște lumea gura la cine ce rochiță poartă. Premiile se transmit exclusiv de câtre ABC – până în 2028, apropo, au exclusivitate – așa că dacă se gasește prin grilă cineva cu contract, bine, dacă nu, nu. Anul ăsta e Pro7, dacă îl aveți în grilă poate aveți șanse să vedeți ceremonia. Dacă nu, nu.
Și-acuma hai la filme, norminalizați și favoriți, dacă tot am făcut efortul să le văd pe majoritatea.

Cel mai bun actor în rol secundar



    Tom Hanks – A Beautiful Day in the Neighborhood
Filmul ăsta e o cana cu ciocolată caldă în care ai turnat și un pic de rom într-o zi de duminică, iarna, cand visezi cu ochii deschiși la geam. Prin urmare, aș vrea să câștige Tom, dar n-o să se întâmple asta.

    Anthony Hopkins – The Two Popes as Pope Benedict XVI
Sigur, dacă cineva ar fi putut să-mi construiască vreo brumă de simpatie pentru Benedict, acela era Anthony Hopkins. Posibil și ca asta să fie cea din urmă nominalizare la Oscar pentru el, dar, totuși, nu i-aș da statueta doar pentru asta.

    Al Pacino – The Irishman as Jimmy Hoffa
Nici bătrânul Al nu mai e chiar așa de tânăr și, în nici un caz, nu e tânăr pe cât l-a făcut inteligența artificială să pară în filmul lui Scorsese. Altfel, na, e Pacino, joacă ca Pacino, nu-mi amintesc să-mi fi displăcut vreodată. Dar nu mi se pare un motiv suficient pentru un Oscar.

    Joe Pesci – The Irishman as Russell Bufalino
Are, în continuare, un farmec propriu, și-a jucat bine rolul, a fost în caracter, dar… nu.

    Brad Pitt – Once Upon a Time in Hollywood as Cliff Booth
Am zis deja care e favoritul meu, dar probabil că premiul o să fie luat de Brăduț, și nu pot să spun că mi-ar părea rău. Doar că, din toate nominalizările pe care le-a avut până acum, nu pentru rolul ăsta i-aș fi dat statuia. Aia e.

Cea mai bună actriță în rol secundar


    Kathy Bates – Richard Jewell as Barbara “Bobi” Jewell
Discursul ei din film o face demnă de această nominalizare, o interpretare echilibrată dar, în același timp puternică, sensibil puternică însă fără să ia fața poveștii actorului principal sau să facă filmul ăsta despre drama personajului ei. Nu mă supăr dacă ia Oscarul.  

    Laura Dern – Marriage Story as Nora Fanshaw
Nush ce să zic, pe mine nu m-a impresionat de nominalizare, mai degrabă o primea pentru Mary March imho.

    Scarlett Johansson – Jojo Rabbit as Rosie Betzler
Mie îmi place Scarlett și mă bucur pentru dubla nominalizare de anul ăsta, fata e clar mult mai mult decât personajul ei din universul Marvel. Dacă e să fim drepți, merită mai mult premiul nominalizarea la categoria asta decât la Cea mai bună actriță în rol principal.

    Florence Pugh – Little Women as Amy March
Pot să înțeleg de ce, dar pe mine cartea aia sau oricare din ecranizările sale îmi livrează cam aceleași emoții ca tetralogia lui Ferrante.  Pe care n-am reușit s-o termin. Adică nici prima parte. Asta e!

    Margot Robbie – Bombshell as Kayla Pospisil
Nu știu ce să zic, dar să primești nominalizare la Oscar pentru o conversație telefonică și câteva lacrimi e un picuț cam mult.

Cel mai bun actor în rol principal


   Antonio Banderas – Pain and Glory as Salvador Mallo
Favoritul meu, pentru că mi-a plăcut mult ce și cum a jucat și pentru că mi-a plăcut mult filmul.

    Leonardo DiCaprio – Once Upon a Time in Hollywood as Rick Dalton
Mdaaaa, doar că nu.

    Adam Driver – Marriage Story as Charlie Barber
Mie nu-mi place Adam Driver. Adică pot să văd că e un actor foarte bun dar nu-mi place. Și totuși admit că în Marriage Story a fost de-a dreptul dăruit și impecabil. Dacă nu-mi plăcea Banderas mai tare în rolul lui Salvador, Adam Driver ar fi fost opțiunea absolut firească pentru mine.

    Joaquin Phoenix – Joker as Arthur Fleck / Joker
Daaa, știiiiu, toată lumea e înnebunită după film și după personaj. Nu mă înscriu în curentul ăsta, dimpotrivă, aproape. Nu că Joaquin nu și-ar fi făcut treaba, doar că pe mine toată construcția nu m-a convins deloc și, prin extensie, nici el. Dar probabil o să câștige.

    Jonathan Pryce – The Two Popes as Cardinal Jorge Mario Bergoglio
Everybody loves Ray… astaaa… Papa Francisc. Și Pryce e un (viitor) Papa Francisc excelent. Doar că, prin comparație cu contracandidații săi, nici nu cred că se pune problema.

Cea mai bună actriță în rol principal


    Cynthia Erivo – Harriet as Harriet Tubman
Mi se pare miști Cynthia Erivo, mi-a plăcut și în rol, și personajul ei merita un film mare, doar că, pe alocuri, o parte din măreția asta e prea riguroasă și se pierde printre copacii ăia din pădurile sudului.

    Scarlett Johansson – Marriage Story as Nicole Barber
Nu, pentru că a fost acolo, dar nu cred că s-a dus până la capăt acolo unde ar fi putut să fie în rolul ăsta.

    Saoirse Ronan – Little Women as Josephine “Jo” March
Cu toate că, așa cum ziceam mai sus, nu-s o fană a cărții și, deci, nici a filmului, personajul e oarecât iconic, Saoirse e bună, nene, în rol, ok, bine, bravo pentru nominalizare, frumos.

    Charlize Theron – Bombshell as Megyn Kelly
Când trebuie să ți se taie oarecât din personalitatea ta de actriță prin machiaj și coafură ca să nu simtă nimeni c-ai provoca prin aspect vreun obsedat de putere și fan abuzuri sexuale ca Roger Ailes, parcă ceva nu e convingător în rol. Nu știu, nu mă pricep, doar zic și eu…

    Renée Zellweger – Judy as Judy Garland
E, de departe, favorita, după Globuri și BAFTA, probabil o să câștige, chiar dacă eu am văzut la Judy expresii din Bridget Jones sau Chicago sau Jerry Maguire.
Nu am nici o favorită, asta-i situația.

Cel mai bun film


    Ford v Ferrari – Peter Chernin, Jenno Topping, and James Mangold
Nu înțeleg nominalizarea, dincolo de faptul că Bale joacă foarte bine și e despre cum caștigă mașina americană. În film. Că în realitate cred că majoritatea ar prefera un Ferrari, nu un Ford.

    The Irishman – Martin Scorsese, Robert De Niro, Jane Rosenthal, and Emma Tillinger Koskoff
Poate că ar fi putut fi un film măreț, ar fi trebuit să fie un film măreț, doar că, după mine, nu este. Are, în aparență, toate ingredientele, însă câteva decenii care au trecut peste subiect, regizor, actori, își spun cuvântul.

    Jojo Rabbit – Carthew Neal, Taika Waititi, and Chelsea Winstanley
Mie mi-a plăcut abordarea subiectului și, dacă ar fi fupă mine, i-aș da Oscarul pentru scenariu, dar nu pentru cel mai bun film.

    Joker – Todd Phillips, Bradley Cooper, and Emma Tillinger Koskoff
Da, mă, înțeleg. Personajul rău din universul DC are motive să fie rău, că oamenii, că sistemul, că alea, bine, bravo, am înțeles și că discutăm, de fapt, despre razna generală, ura contagioasă și d-astea. Asta nu-l face un film măreț.

    Little Women – Amy Pascal
Sunt extrem de subiectivă, am zis mai sus că nu e ceașca mea de ceai și aia e.

    Marriage Story – Noah Baumbach and David Heyman
Da, i-aș da un Oscar pentru că mi se pare că vorbește despre o dileală mai subtilă și mai substanțială decât Joker, despre genul ăla de înstrăinare când își vine să omori și să îmbrățișezi același om, în acelați timp. Și poate că, dacă ar lua Oscar, s-ar uita mai mulți oameni la el și ar face lista aia pentru cei din jur. Sau măcar pentru sine, ca o încercare de cultivare a binelui din fiecare. Cât o fi, cât a mai rămas.   

    1917 – Sam Mendes, Pippa Harris, Jayne-Ann Tenggren, and Callum McDougal
Da, ăsta e un film măreț, nu se poate nega treaba asta, Sam Mendes și, mai ales, Roger Deakins, responsabil de imagine, fac o treabă excelentă… pentru marele public. Da, războiul e o chestie oribilă, care vine peste cireșii înfloriți, peste vaca blândă care paște, peste frumoasele clădiri franceze, peste câmpii, păduri și camioane, drumuri, peste tot. Dar taman aia a și fost problema, că soldatul sau, mă rog, caporalul, a găsit fix o găleată cu lapte de care avea să aibă nevoie copilașul care locuia confortabil într-un demisol dintr-o zonă bombardată și înțesată de soldați germani care nu l-ar fi ratat pe caporal, dar pe copilaș (și pe tânăra femeie) l-au ratat cu brio. Hai, mă lași?

    Once Upon a Time in Hollywood – David Heyman, Shannon McIntosh, and Quentin Tarantino
Un omagiu drăguț și pricep că Tarantino vrea să arate ce poate și fără sânge pe pereți. Asta, sau tot filmul e construit ca să justifice cumva ultimele scene, alea în care curge sânge și abia îți freci palmele vesel că, uite, genericul, Vă mulțumim, mai poftiți pe la noi.

    Parasite – Kwak Sin-ae and Bong Joon-ho
Eu v-am zis să mergeți să-l vedeți, e singurul din această serie de nominalizări care mi s-a părut impecabil. Dar probabil că n-o să ia Oscarul pentru Cel mai bun film pentru că nu e de la America. Mă rog, în afară de cazul în care Academia are vreun regret penibil că n-a nominalizat femei la regie și atunci o să dea Oscar la un film străin. Doar că nu cred. Ar fi mișto, oricum, și mega-meritat. Și pentru că, da, e un film măreț.

Mă rog. Vedem mâine dimineață ce și cum.



Copyright © 2014. All rights reserved.

Posted 09/02/2020 by ruxandra in category "evenimente", "Filme

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *